20.02.2014

Ben Çocukken

Ben çocukken kışın bittiğini havaların ısınmasından değil annemin yaptığı pazar alışverişinden anlardım. Eylülde son kez alırdı domatesi, salatalığı bir daha kış boyu eve girmezdi o ürünler. Ha çok çok özel bir misafir gelecekse o ayrı. Hormonlu demez alır, kullanırdı.

Kış boyu lahana, pırasa, ıspanak, karnıbahar, turp, havuçtan oluşan pazar alışverişi ne zaman taze soğan, salatalık, domates şekline dönüşürse anlardım ki kış bitti. Hele ki o listenin içinde erik de yer aldı mı tamam artık kıştan eser kalmadı demekti.

Ben çocukken her şey başkaydı sanki. Annem pazar alışverişine beni götürmezdi genelde, çünkü mutlaka bir sürü şey isterdim. Durumumuz çok iyi değildi, alamayacağı şeyler istemezdim ama yine de daha öncelikli şeylerin alınmasını engellerdi benim isteklerim. Annem pazardan dönünce pazar arabasını boşaltıp hesabını kontrol etmesine yardım etmeyi çok severdim. Bir de yeni alınmış meyvelerden bir ikisini kapıp kaçmayı, annem evde önceden alınmış meyve varken yenisini yememe çok kızardı. Ben de onun görmediği bi an alırdım elma ya da mandalin artık her neyse banyoda yıkar öyle yerdim.

Ben çocukken yazın geldiğini kirazdan anlardım, kiraz yiyorsak artık mevsim yazdı. Ve yaz mevsimleri uzundu. Tatildi ve oyun demekti.

Ben çocukken her şey çok güzeldi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder